Πώς ο κορονοϊός επηρεάζει την παγκόσμια κλιματική αλλαγή
25 SHARES

Σίγουρα οι εκπομπές έχουν μειωθεί, αν όμως κοιτάξεις πιο προσεχτικά θα εκπλαγείς.

Η κλιματική αλλαγή είναι ένα αόρατο τέρας που κανείς δεν είναι ικανός, κανένα κράτος δεν μπορεί και μάλλον δεν θέλει, να το σταματήσει. Ένας αόρατος εχθρός όλων μας που μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο πιο πολύ.

Αλλά τελευταία ένας άλλος αόρατος εχθρός της ανθρωπότητας μας χτύπησε εκεί που κανείς δεν το περίμενε, με μία πανδημία που έχει αλλάξει τα δεδομένα όλων των χωρών παγκοσμίως.

Δεν είναι άλλος από τον ιό Cοvid 19.

Αυτά τα δύο «τέρατα» κάπως συνδέονται το ένα με το άλλο, αναπόφευκτα.

Όπως όλοι καταλαβαίνουμε με την λογική μας, οι εκπομπές καυσαερίων προς την ατμόσφαιρα έχουν μειωθεί κατά πολύ από τότε που χτύπησε ο ιός και μας ανάγκασε να μπούμε σε καραντίνα, τα εργοστάσια δεν δουλεύουν, τα αυτοκίνητα δεν κυκλοφορούν, η μόλυνση πέφτει.

Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κορονοϊού.

 

Αλλά αν κάποιος δει πιο προσεχτικά τα νούμερα και τις συνέπειες του κορονοϊού στην αλλαγή του περιβάλλοντος θα δει στοιχεία που τελικά δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικά όσο στην αρχή νομίζαμε.

Ναι, οι εκπομπές καυσαερίων έπεσαν, αλλά όχι για πολύ.

Η εταιρία Carbon Brief η οποία κάνει μελέτες για το περιβάλλον έκανε μία μελέτη τον Φλεβάρη του 2020, όταν ακριβώς ξεκίνησε ο ιός να χτυπάει την Κίνα, η οποία έδειξε εντυπωσιακό αριθμό μείωσης του καυσαερίου στην ατμόσφαιρα.

Μία άλλη μελέτη της ίδιας εταιρίας έδειξε πως μέχρι τον Απρίλη οι εκπομπές θα έχουν πέσει κατά 5,5 % από το 2019.

Αυτό το νούμερο είναι πραγματικά πολύ μεγάλο. Αναλογιζόμενοι πως οι εκπομπές των καυσαερίων ανεβαίνουν λίγο κάθε χρόνο, η συγκεκριμένη μείωση είναι θαύμα.

Είναι γεγονός πως το περιβάλλον παίρνει ανάσα μόνο όταν υπάρχουν μεγάλες υφέσεις στις οικονομίες, όπως είχε γίνει άλλωστε και το 2008, με την μεγάλη οικονομική κρίση να χτυπάει τον κόσμο, οι εκπομπές καυσαερίων μειώθηκαν και πάλι μιας και ο κόσμος ταξίδευε πολύ λιγότερο.

1440x810 cmsv2 056d972b 5685 5408 88fe 35495866fbc3 4571558

Η κατανάλωση ηλεκτρισμού επίσης μειώθηκε αλλά αυτό που μειώθηκε πιο πολύ είναι οι προμήθειες καυσίμων παγκοσμίως.

Το ζήτημα είναι όμως για τι είδους χώρα μιλάμε εδώ. Όταν οι εργάτες στην Κίνα πάνε στα σπίτια τους, τα εργοστάσια κλείνουν, έτσι μειώνεται η μόλυνση του περιβάλλοντος, όταν όμως στην Ευρώπη και στην Αμερική οι άνθρωποι πάνε στα σπίτια τους, η ενέργεια που καταναλώνεται πηγαίνει από τα γραφεία τους στα σπίτια, μιας και οι Δυτικές χώρες έχουν όλες μεταφέρει τις παραγωγές τους στην Κίνα κι έχουν μείνει να είναι οικονομίες που βασίζονται κυρίως στο service.

Με αυτό το βιβλίο μπορείς να δεις τη Γη από το διάστημα.

 

Αυτή είναι η ευκαιρία μας να επαναπροσδιορίσουμε τις πόλεις.

Μέσα στις φλέβες μίας πόλης, τα αυτοκίνητα είναι το αίμα της. Τα αυτοκίνητα όμως σκοτώνουν 6.000 πεζούς κάθε χρόνο και 200.000 σκοτώνονται από την μόλυνση με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο.

Ο ιός σκοτώνει πιο εύκολα διότι ο αέρας είναι μολυσμένος κι έτσι τα πνευμόνια επιβαρύνονται περισσότερο.

Όλες οι μελέτες όμως δείχνουν πως ο αέρας, κατά την διάρκεια της καραντίνας, έχει καθαρίσει κατά 50%, όσο αφορά τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα που αφήνουν τα χιλιάδες αυτοκίνητα.

Αυτό που πρέπει να γίνει με τις πόλεις και τα αυτοκίνητα, όπως λέει η καθηγήτρια Tabitha Combs από το πανεπιστήμιο της North Carolina, «είναι να δώσουμε χώρο στον κόσμο της πόλης να κυκλοφορήσει, αλλά χωρίς αυτοκίνητα, να αισθανθεί ελεύθερος, να έχει χώρο».

Και κάτι περίεργο.

Μία μεγάλη μελέτη που έγινε από τα University of Washington και Goethe University Frankfurt, έδειξε πως μερικές εκπομπές βοηθάνε στο να μην ζεσταίνεται τόσο πολύ ο πλανήτης, δηλαδή στέλνουν τις ακτίνες του ήλιου πίσω στο διάστημα, λειτουργούν ας πούμε σαν ασπίδα για τον πλανήτη.

Το φαινόμενο ονομάζεται cloud brightening. Τα καυσαέρια από τα μεγάλα εμπορικά πλοία ανεβαίνουν στην ατμόσφαιρα κι έχουν την ιδιότητα να μαζεύουν νερό μαζί τους το οποίο νερό κάθεται πάνω στα σύννεφα κι έτσι η ποιότητα των σύννεφων αλλάζει και δεν αφήνει τις ζημιογόνες ακτίνες του ήλιου να περάσουν.

Κάτι σαν «γυαλιά ηλίου».

 

Φτηνό πετρέλαιο σημαίνει άπειρο πλαστικό.

Το να πέσει η τιμή του πετρελαίου με την κρίση του κορονοϊού σημαίνει αυτόματα αύξηση στην παραγωγή πλαστικού παγκοσμίως.

Επίσης με την καραντίνα, τα εργοστάσια ανακύκλωσης κλείνουν που σημαίνει πως ότι πριν ανακυκλωνόταν, το οποίο εξ αρχής δεν ήταν πολύ, τώρα δεν ανακυκλώνεται καθόλου.

πηγή: wired.com

Δες το παρακάτω άλμπουμ για να δεις μερικές από τις κλιματικές αλλαγές που έχει φέρει ο κορονοϊός στον κόσμο σε γραφήματα:



25 SHARES