Πώς δεν θα κάνεις το ζόμπι από την αϋπνία

Ξύπνησες και δυσκολεύεσαι να ξανακοιμηθείς; Έχουμε τη λύση.

Η χρόνια αϋπνία είναι ένα από τα προβλήματα που χρειάζονται επαγγελματική βοήθεια από γιατρό. Είναι όμως και οι άλλες περιπτώσεις, που ξυπνάς ξαφνικά, που η ώρα είναι 03.00 και δεν μπορείς να ξανακοιμηθείς. Με κανένα τρόπο. Πριν προλάβεις να αγχωθείς για το πρωινό ξύπνημα της δουλειάς, η παρακάτω έρευνα της Wall Street Journal δείχνει να έχει τις λύσεις.

1. Μην ανάψεις τα φώτα

Ξύπνησες. Φρίκαρες. Απορείς πως θα ξανακοιμηθείς και σκέφτεσαι να ανάψεις τα φώτα για να διαβάσεις ένα βιβλίο και να σε πάρει ο ύπνος. Καλύτερα  όχι. Και η παραμικρή δέσμη φωτός από τις λάμπες σου, είναι αρκετά για να κάνει την μελατονίνη σου να φρικάρει (σ.σ.: η ουσία που ρυθμίζει τις ώρες του ύπνου μας). Το ίδιο ισχύει και με το κινητό. Το καλύτερο είναι να αλλάξεις πλευρό.

2. Μην μπλέξεις με το ρολόι

Είναι ξεκάθαρα το πιο σύνηθες που κάνουμε όλοι όταν στριφογυρίζουμε. Κοιτάζουμε το ρολόι και ευελπιστούμε να κυλήσει η ώρα όσο πιο αργά γίνεται για να μην χάσουμε τον ύπνο μας.  Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, με τα να κοιτάς το ρολόι αυξάνεις το στρες στον οργανισμό σου. Αρχίζεις και σκέφτεσαι αν θα προλάβεις να χορτάσεις  ύπνο, αν θα είσαι χώμα στη δουλειά και κάπως έτσι δυσκολεύεσαι να κλείσεις μάτι. Ξέχνα το, σπάσ’ το και βγάλε το άγχος.

3. Μην κάνεις απολύτως τίποτα

Σου ακούγεται κακή συμβουλή; Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, αναφέρουν πως το να ψάξεις εναλλακτικές για να σε πάρει ο ύπνος, είναι μία στρατηγική χαμένη από χέρι. «Ο ύπνος ακολουθεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα κατάκλισης. Ακόμη και αν διακοπεί για τον οποιονδήποτε λόγο, δεν θα δυσκολευτείς να ξανακοιμηθείς όσο δύσκολο και αν φαίνεται. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε αυτούς που πάσχουν από αϋπνίες και σε αυτούς που απλά έτυχε να κάνουν άσχημο ύπνο. Το σώμα θα ξαναμπεί μόνο του σε ρυθμό κατάκλισης» αναφέρει ο επικεφαλής ερευνητής Michael Perlis. Μην ταράζεσαι λοιπόν. Δώσε στο σώμα σου τον χρόνο που χρειάζεται.

 



Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies