Γιώργος Παπαδόγαμβρος: Πώς είναι να σε ντύνει ο άνθρωπος που ράβει τον Γιάννη Αντετοκούνμπο

O Godfather της ανδρικής μόδας που έχει στο πελατολόγιο του μέχρι και τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Λένε πως τα απλά πράγματα στη ζωή, είναι και τα ωραιότερα.  Όσο λιγότερο πολυσύνθετη είναι μια κατάσταση, τόσο πιο εύκολο είναι να την κατανοήσεις και κυρίως να την ευχαριστηθείς. Όπως ένα κοστούμι για παράδειγμα. Δεν χρειάζεται πολλές φανφάρες για να ξεχωρίσει, αλλά να ταιριάζει με την προσωπικότητα και το σώμα αυτού που το φοράει και κυρίως να διαφέρει για την ποιότητά του έχοντας ελάχιστες και συνάμα αυθεντικές πινελιές εκείνου που το σχεδίασε. Είναι αυτό το στοιχείο στο οποίο δίνουν μέχρι και σήμερα έμφαση οι μεγάλοι τεχνίτες της Saville Row στο Λονδίνο, που ανεξαρτήτως τις παραγγελίες που δέχονται φροντίζουν για αυτό: την μοναδικότητα.

Αυτές δεν είναι κουβέντες οποιουδήποτε, αλλά λέξεις με βαρύτητα. Ειδικά από τη στιγμή που έρχονται από τα χείλη του απόλυτου δασκάλου στυλ στην Ελλάδα. Του ανθρώπου που από το ατελιέ του, έχουν περάσει μερικοί από τους διασημότερους άντρες στην Ελλάδα. Από τον Γιάννη Αντετοκούνμπο και τον Σάκη Ρουβά, μέχρι τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Και ο άνθρωπος που θέλουν να έχουν στο πλευρό τους, είναι ο μεγάλος αυτός άντρας της αντρικής μόδας. Ο μετρ των μετρ. Ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος.

 

 

Όπως γίνεται κατανοητό, το να σoυ ράβει κοστούμι ο άνθρωπος που εμπιστεύεται τυφλά ο πρωθυπουργός αλλά και ο απόλυτος σταρ του ΝΒΑ, προσδίδει επιπλέον πρεστίζ σε κάθε κουβέντα που έχει να κάνει με την αντρική ένδυση και κυρίως τις συμβουλές γύρω από το αντρικό κοστούμι.

To νιώθεις από τον αέρα που εκπέμπει ότι είναι συνυφασμένος με αυτό που κάνει, σαν έχει γεννηθεί για να «μετρά και να ράβει». Αυτό βέβαια έχει και κάποια εξήγηση. Δεν είναι μόνο οι σπουδές του στη Σχολή Βελουδάκη και μετέπειτα στο Istituto Marangoni του Μιλάνου αλλά το γενικότερο background του που «προδίδουν» το έμφυτο το ταλέντο του ράφτη:

«Το μικρόβιο το είχα από μικρός. Η μητέρα μου ήταν σχεδιάστρια, ο πατέρας μου ράφτης οπότε ήταν δύσκολο να μην πάρω αυτό το δρόμο. Μου άρεσε πολύ να φοράω ρούχα και να πειραματίζομαι μαζί τους. Σπούδασα στην Ελλάδα και στην Ιταλία, όταν γύρισα από την Ιταλία, αυτό το ράψιμο που είναι έμφυτο στους Ιταλούς εμένα μου έμεινε και κάπως έτσι άνοιξα το μαγαζί μου, σαν ένα μεταμοντέρνο ατελιέ.  Όταν άνοιξε ήταν πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της Ελλάδας και λίγο αργότερα μπήκα στο σχεδιαστικό κομμάτι από το οποίο είχα πολλές απαιτήσεις. Και τελικά μου βγήκε σε καλό»

 

LP2 2934

 

Δεν έχω ξαναπάει σε ράφτη ποτέ, οπότε η εμπειρία μου είναι πρωτόγνωρη. Ο Γιώργος στέκεται απέναντί μου και καθώς μου φορά το γιλέκο για να πάρει τις διαστάσεις του κορμιού, το μάτι μου μελετά το χώρο. Κοιτάζω το ατελιέ και βλέπω όλων των ειδών τα υφάσματα, ωραία και προσεγμένα κοστούμια και παπούτσια, με μια συλλογή από κουμπιά και μανικετόκουμπα που χάνεις το μέτρημα από την λάμψη αλλά μια έλξη ασκείται στο μάτι μου από την διαγώνια αριστερή γωνία. Εκεί που βρίσκονται τα κοστούμια των διάσημων.

Και ξεχωρίζουν γιατί είναι με πιο ιδιαίτερο και έντονο χρώμα από τα υπόλοιπα. Ανάμεσα σε αυτά και αυτό του Γιάννη Αντετοκούνμπο.

 

 

Τι είναι όμως αυτό που κάνει τα κοστούμια του να ξεχωρίζουν;

«Για μένα το κοστούμι όταν το δημιουργείς πρέπει να έχει στάνταρ χρώμα, συνήθως είναι μαύρο, μπλε ή γκρίζο. Μετά αρχίζεις και βελτιώνεις την γκαρνταρόμπα σου και παίζεις με διάφορα χρώματα, ανάλογα την εποχή.

Όσον αφορά όμως το δικό μου κοστούμι μου αρέσει να το διαμορφώνω  με βάση το αγγλοϊταλικό στυλ, αλλά δίνω μεγάλη έμφαση στην ποιότητα. Η ποιότητα είναι το Α και το Ω σε ένα ρούχο. Εκεί είναι που φαίνεται αν είσαι όντως πολύ σικάτος  ή είσαι τραγουδιστής… Εθνικής Οδού».

Για μένα που είμαι και λίγο… άσχετος με τα στυλ, είναι ευκαιρία να μορφωθώ πλάι στην «εγκυκλοπαίδεια» που έχω μπροστά μου. Μου εξηγεί ότι το ιταλικό στυλ είναι αυτό που αποκαλούμε «κομψό» -που ταιριάζει απόλυτα με το κορμί και έχει τη δύναμη να σε κάνει να δείχνεις πιο αδύνατος – ενώ ως αγγλικό εννοεί τη συνήθεια και τόλμη των Βρετανών κατά τη βραδινή τους έξοδο, εκεί που δεν διστάζουν να δοκιμάσουν περίεργες αποχρώσεις και ιδιαίτερες επιλογές. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι οι πειραματισμοί με το ρούχα είναι μία από τις χαρακτηριστικότερες αρετές του.

Μέσα σε όλα όμως μου λύνει και μία απορία που την είχα πάντα: Αν το γυμνασμένο σώμα βοηθά στην δημιουργία ενός καλού κοστουμιού.

«Το ότι ο κόσμος γυμνάζεται για να χωρέσει καλά στα ρούχα του είναι ένας μύθος. Η παραγγελία που κάνει ο πελάτης είναι αυτή που θα τον κάνει πιο κομψό. Άλλωστε τα γυμνασμένα σώματα περισσότερο δυσκολεύουν τη δουλειά του ράφτη παρά την κάνουν πιο εύκολη.

Για τον Αντετοκούνμπο για παράδειγμα είναι πολύ δύσκολο να φτιάξεις ένα καλό κοστούμι, καθώς έχει τεράστια πλάτη, γάμπες και περιφέρεια αλλά με λεπτή μέση. Είναι δύσκολο, αλλά αυτό είναι και η πρόκληση για μένα».

Ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος έχει στο πελατολόγιό του σπουδαία γκάμα αντρικών ονομάτων. Νιώθει περήφανος που από τα χέρια του περνάνε στυλάτοι τύποι, όπως ο Σάκης Ρουβάς, ο Γιώργος Πρίντεζης, μιλά με κολακευτικά λόγια για τον Ιωάννη Παπαπέτρου που σταδιακά φτιάχνει το ντύσιμό του, αλλά διακρίνω μια ιδιαίτερη αδυναμία στους Γιάννη Αντετοκούνμπο και Τζιμπρίλ Σισέ.

 

Η μεγάλη του πρόκληση όμως ακούει στο όνομα Κυριάκος Μητσοτάκης

«Ξεκίνησα να τον ντύνω προτού γίνει πρωθυπουργός και ομολογώ ότι έχω διαδραματίσει μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση του κομψού του στυλ. Το κακό με τους πολιτικούς είναι ότι συνηθίζουν να φοράνε τα κοστούμια τους συνήθως ένα νούμερο μεγαλύτερο, για αυτό και μέλημά μου ήταν να του δημιουργήσω ένα στυλ πιο σικάτο και ιταλικό.

Το ότι υπάρχει εμπιστοσύνη στη δουλειά μου από τον πρωθυπουργό δεν σημαίνει ότι δεν με αγχώνει το να τον ντύνω. Αλλά το άγχος χρειάζεται πάντα προκειμένου να πετύχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».

LP2 3063

Έχοντας πλέον τελειώσει από το κομμάτι του μετρήματος, έφτασε η στιγμή να πάμε προς τον καναπέ όπου μπορούμε να κουβεντιάσουμε πιο ήρεμα και για τα υπόλοιπα θέματα. Εκεί θα μου μιλήσει για τα μελλοντικά του σχέδια που αφορούν τη δημιουργία ενός νέου μαγαζιού με χειροποίητα παπούτσια.   

«Η μισή αρχοντιά βρίσκεται στο παπούτσι. Λέω σε όλους να πέφτουν ποιοτικά στο κοστούμι και να ανεβαίνουν στα πατούμενα. Δεν χρειάζεται το παπούτσι να είναι λουστρίνι, αλλά προσεγμένο και περιποιημένο. Στο νέο μου μαγαζί λοιπόν θα έχω μόνο χειροποίητα παπούτσια που θα πιάνει όλες τις ηλικίες».

Κατά τον ίδιο τα μανικετόκουμπα προσδίδουν ποιότητα στο ντύσιμο, η μαύρη γραβάτα σε συνδυασμό με μαύρο κοστούμι και λευκό πουκάμισο είναι ό,τι πιο σικάτο υπάρχει για έναν άντρα, ενώ ομολογεί ότι η φόδρα στο εσωτερικό του κάθε κοστουμιού του είναι η ξεχωριστή σφραγίδα της εκάστοτε δημιουργίας του.  

LP2 3032

 

Ωστόσο τι θα πει στυλάτος άντρας για τον Γιώργο Παπαδόγαμβρο;

«Κάθε άντρας πρέπει να φορά ένα κοστούμι-αντιπροσωπευτικό της εποχής του. Στη σημερινή εποχή για παράδειγμα απαιτείται να έχεις ένα σκούρο κοστούμι, συνήθως μαύρο, μπλε ή γκρίζο και στη συνέχεια να ανανεώνεις την γκαρνταρόμπα σου με διάφορα χρώματα χωρίς όμως υπερβολές.

Είναι ωραίο να πειραματίζεσαι, αλλά πρέπει να ντύνεσαι ανάλογα με την ηλικία και το τι υποστηρίζει ο χαρακτήρας σου. Δεν πρέπει να ψάχνουμε σύνθετο αλλά το ποιοτικό.  Σε όλα τα πράγματα στη ζωή μας πρέπει να κοιτάμε την ποιότητα και όχι την ποσότητα».

 

Φωτογραφίες: Λευτέρης Παρτσάλης



312 SHARES