Ένας ηθοποιός σταθμός στην ιστορία του κινηματογράφου, που δεν σταμάτησε ποτέ να προσφέρει.

Ποιος δεν έχει δει τo Silence Of The Lamps; Ποιος δεν έχει δει το πρόσωπο αυτού του ανθρώπου και δεν τον έχει άμεσα αναγνωρίσει; Είναι ένας ηθοποιός που μπορεί να κάνει τα πάντα και τα έκανε. Μέχρι και σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, συνεχίζει να δοκιμάζει το κοινό του και να αυτό-δοκιμάζεται ο ίδιος με κάθε τρόπο και με κάθε ρόλο.

Ποιος είναι ο Anthony Hopkins;

Ο Anthony Hopkins ακολούθησε μια θεατρική καριέρα πριν ασχοληθεί με τον κινηματογράφο στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Γνωστός για μια ποικιλία έργων που κυμαίνονται από το The Dawning έως το The Remains of the Day έως το Amistad, ο Hopkins έχει προταθεί για πολλά Όσκαρ, κερδίζοντας ένα για το The Silence of the Lambs και το The Father. Στις πιο καλές του ταινίες συμπεριλαμβάνονται τα Titus, The Mask of Zorro και Thor, καθώς και το Westworld.

 

 
 

Τι έχει κάνει για τον κινηματογράφο;

Ο Anthony Hopkins κέρδισε την αναγνώριση μεταξύ των κριτικών και του κοινού ως ο κανίβαλος κατά συρροή δολοφόνος Hannibal Lecter στο The Silence of the Lambs, για το οποίο κέρδισε το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου το 1991, με την Jodie Foster ως Clarice η οποία κέρδισε επίσης το βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου.

Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου και ο Anthony Hopkins πήρε επίσης το πρώτο του BAFTA Α' Ανδρικού Ρόλου. Ο Anthony Hopkins επανέλαβε τον ρόλο του ως Lecter δύο φορές. στο Hannibal του Ridley Scott (2001) και στο Red Dragon (2002).

 

 

Ένας ρόλος φυσικά που του έμεινε κάπως και από τότε όλοι τον θυμούνται γι’ αυτόν, κι όχι άδικα βέβαια μιας και έχει μείνει στην ιστορία σαν ο πιο τρομακτικός κακός του κινηματογράφου.

Η αρχική του ερμηνεία του χαρακτήρα στο The Silence of the Lambs έχει χαρακτηριστεί από το AFI ως ο νούμερο ένα κακός του κινηματογράφου κι επίσημα.

 

 
 

Ο σκηνοθέτης Jonathan Demme ήθελε έναν Βρετανό ηθοποιό για τον ρόλο, με την Jodie Foster να δηλώνει: «Ο Lecter είναι χειριστής και έχει έναν τρόπο να χρησιμοποιεί τη γλώσσα για να κρατά τους ανθρώπους μακριά». Ο ίδιος ο Anthony Hopkins φυσικά ήταν αυτός που απογείωσε όλη την ταινία.

 

Ένα ξεχωριστό στυλ ηθοποιίας

Ο Hopkins είναι γνωστός για την προετοιμασία του για τους ρόλους. Σε συνεντεύξεις του ανέφερε ότι μόλις δεσμευτεί σε μία ταινία, θα περάσει τις γραμμές του όσες φορές χρειαστεί (μερικές φορές πάνω από 200) έως ότου οι γραμμές του να ακούγονται φυσικές, ώστε να «το κάνει χωρίς σκέψη». Αυτό οδηγεί σε ένα σχεδόν προσωπικό στυλ παιξίματος που διαψεύδει τον όγκο των εργασιών που έχουν γίνει εκ των προτέρων για έναν ηθοποιό.

Ενώ μπορεί να επιτρέψει κάποιο προσεκτικό αυτοσχεδιασμό, αυτό το στοιχείο τον έχει επίσης φέρει σε σύγκρουση με τον σκηνοθέτη που λέει πως απομακρύνεται από το σενάριο ή απαιτεί αυτό που ο ηθοποιός θεωρεί υπερβολικό αριθμό λήψεων. Ο Hopkins έχει δηλώσει ότι αφού τελειώσει με μια σκηνή, απλώς απορρίπτει τις περιττές γραμμές, χωρίς να τις θυμάται αργότερα. Αυτό δεν μοιάζει με το συνηθισμένο που οι ηθοποιοί θυμούνται τις γραμμές τους από μια ταινία, ακόμη και χρόνια αργότερα.

 

 
 

Γιατί τον κούρασε τόσο πολύ το Hollywood;

Είχε επιστρέψει στη Βρετανία αφού έζησε για πολλά χρόνια στο Hollywood, έχοντας εγκαταλείψει μια καριέρα εκεί, λέγοντας: «Λοιπόν, αυτό το μέρος της ζωής μου τελείωσε, είναι ένα κεφάλαιο κλειστό. Υποθέτω ότι θα πρέπει απλώς να συμβιβάζομαι με το να είμαι ένας αξιοσέβαστος ηθοποιός που συχνάζει στο West End και κάνει αξιοσέβαστη δουλειά στο BBC για το υπόλοιπο της ζωής μου.

 

 

Ένα υπόδειγμα μοντέρνου ηθοποιού;

Θα σας πω μία προσωπική ιστορία από τη δική μου ζωή για να καταλάβετε πόσο μεγάλο αντίκτυπο έχει αυτός ο ηθοποιός στις απλές ζωές των ανθρώπων που τον παρακολουθούν: Η μητέρα μου ακόμη και σήμερα, κι έχουν περάσει τουλάχιστον 30 χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε το Silence Of The Lamps, μου λέει πως κάθε φορά που βλέπει το πρόσωπο του Anthony Hopkins στην οθόνη, ακόμη και σε άλλο ρόλο, την πιάνει τρέμουλο από το φόβο της γιατί θυμάται τον κανίβαλο γιατρό. Αυτό από μόνο του τα λέει όλα για το πόσο καλός ηθοποιός είναι.