O Jeff Bezos δεν πρόβλεψε κανένα μέλλον. Το «έπλασε» μόνος

Πώς μπορείς να διδαχτείς την επιτυχία μέσα από τα βιώματα του CEO της Amazon.

Μια πενταετία πίσω, για τους περισσότερους Έλληνες το όνομα «Μπέζος» παρέπεμπε στον αγαπημένο μας Σμήναρχο Κάκαλο ή Ζάχο Δόγκανο, Γιάννη Μπέζο. Ο Έλληνας ηθοποιός θα κατείχε ακόμα την πρωτοκαθεδρία, εάν ο γεννηθείς στις 12 Ιανουαρίου του 1964, Jeffrey Preston Jorgensen, στην πόλη Αλμπουκέρκη του Νέου Μεξικού είχε κρατήσει το επώνυμο του πατέρα του και όχι αυτό του δεύτερου συζύγου της μητέρας του από την Κούβα.

Σήμερα το όνομα «Bezos» κάνει το γύρο του κόσμου, όχι για χάρη κάποιου ελληνικού σίριαλ, αλλά πλάι σε λέξεις όπως «καινομία», «Amazon», «βιβλία», «Elon Musk», «Bill Gates» ή την ερώτηση «ποιος είναι ο πλουσιότερος άντρας στον κόσμο;».

Έχοντας ως δόγμα τη σκληρή δουλειά και την ταπεινότητα σε κάθε του κίνηση ο άλλοτε Jeffrey Preston Jorgensen και πλέον, Jeff Bezos είναι η προσωποποίηση της επιτυχίας και της επίτευξης κάθε βαθύτατου ονείρου. Μένοντας προσηλωμένος στον στόχο του, ο Αμερικανός επιχειρηματίας και CEO της Amazon, ξεκίνησε την εταιρία του ως διαδικτυακή εταιρεία εμπορίας βιβλίων και σήμερα καμαρώνει την εξέλιξή της ως έναν παγκόσμιο κολοσσό στην ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών του κυβερνοχώρου.

Κάθε του λέξη έχει τεράστια βαρύτητα, ειδικά οι ατάκες του:

 

 

Τι έχει να μας έχει διδάξει όμως ο CEO της Amazon και ένας από τους πλουσιότερους – αν όχι ο πλουσιότερος ανθρώπος - του κόσμου;

 

Ετοιμάσου να εκμεταλλευτείς κάθε ευκαιρία

Κάποτε μάθαμε το μότο «επιτυχημένη συνταγή δεν αλλάζει» ωστόσο κάτι τέτοιο τείνει να εξαφανιστεί πλέον με τόση εξέλιξη και ταυτόχρονα την κρίση των αξιών. Η αλλαγή είναι μια συνεχόμενη κατάσταση στον κόσμο τον οποίο ζούμε και ο πιο ενημερωμένος και εξοικιωμένος προς την εξέλιξη, είναι και εκείνος που θα προχωρήσει με επιτυχία.

Ο Bezos έφτασε να θεωρείται μέσα στους top CEO’s του κόσμου κυρίως επειδή δεν δίστασε να τολμήσει καινούργια πράγματα. Δεν ένιωσε το φόβο, ακόμα και όταν κάποια του ανοίγματα δεν έτυχαν μεγάλης αποδοχής.

Η υπομονή είναι μεγάλη αρετή και ανά πάσα στιγμή μπορεί να «φυσήξει» ούριος άνεμος και από το ναδίρ να βρεθείς στο ζενίθ με μια καινοτόμα ιδέα σου. Το να μην σταματήσεις τους πειραματισμούς είναι κάτι που μόνο κερδισμένο θα σε βγάλει. Ακόμα και αν οι γύρω σου δεν βλέπουν αυτό που βλέπεις εσύ ο ίδιος.

 

 

Επικεντρώσου στον πελάτη, όχι στον ανταγωνιστή

Το ότι «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» είναι ένα μίνι «Eυαγγέλιο» όσον αφορά το marketing και την οργάνωση της κάθε εταιρίας στον κόσμο. Παρόλα αυτά όμως η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και γενικότερα της ζωής έχουν αυξήσει τόσο πολύ τον ανταγωνισμό σε βαθμό που οι CEO και τα εκτελεστικά τμήματα ασχολούνται με το πώς θα υπερνικήσουν τους ανταγωνιστές παρά να ικανοποιήσουν τους πελάτες.

«Αποκτήστε εμμονή με τις ανάγκες των πελατών» συμβουλεύει υποψήφιους επιχειρηματίες και αυτό είναι κάτι που αποτυπώνεται για τα καλά στην επιτυχία της Amazon. Ο Bezos εστίασε στο τι θα θέλουν οι πελάτες, χωρίς να κοιτάει πίσω από την πλάτη του για το τι κάνουν οι ανταγωνιστές του.

Κάποτε πουλούσε βιβλία μέσω διαδικτύου, πλέον έχει μέχρι και Streaming Υπηρεσία –Amazon Prime-. Ποιος ξέρει ποιο θα είναι το επόμενο βήμα.

 

Στο πίσω μέρος του μυαλού να έχεις το «αύριο»

Καλοί οι αριθμοί, καλές και οι επιτυχίες αλλά τα έργα του σήμερα δεν είναι δημιουργούν απαραίτητα υποσχέσεις για το «αύριο». Το μεγάλο αφεντικό της Amazon στη μέχρι στιγμής επαγγελματική του καριέρα έδειξε ότι με μεγάλη υπομονή και προσήλωση μπορείς να επιτύχεις μεγάλα πράγματα, φτάνει να έχεις όραμα.

Προφανώς και θέλει αποτελέσματα και έχει προσδοκίες από τον εαυτό του καθημερινά, ωστόσο στο πίσω μέρος του κεφαλιού του έχει πάντα στο μυαλό του στο μέλλον και το πώς θα ισχυροποιήσει παραπάνω το brand name της εταιρίας του. Αυτό όμως δεν θα συμβεί με βραχυπρόθεση, αλλά μακροπρόθεσμη σκέψη.

 

 

Αυτό άλλωστε, η στροφή στο μέλλον είναι και ένα από τα βασικά κριτήριά του πριν προσλάβει κάποιον στην εταιρία του. Όποιος τον πείσει ότι μπορεί να μεγαλώσει την εταιρία σε διάστημα πέντε χρόνων, τότε έχει θέσει σοβαρή υποψηφιότητα για μια θέση στην Amazon.

 

Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον. Οπότε…

«Καλύτερα να το δημιουργήσεις εσύ ο ίδιος». Μια ισχυρή παράφραση του «πάρε τη ζωή στα χέρια σου και καθόρισε το αύριο». Αν θέλουμε να πάρουμε σαν παράδειγμα τον Jeff Bezos, εκείνος ξεκίνησε να πουλάει διαδικτυακά βιβλία σε μια εποχή που κανείς δεν είχε εξοικειωθεί ακόμα με το ίντερνετ. Η λεγόμενη ιντερνετική συναλλαγή μέσω κάρτας που πλέον βάζεις τον κωδικό σου και απλώς πληρώνεις, κάποτε φαινόταν κάτι το αδιανόητο αλλά σήμερα είναι η αγαπημένη τακτική των περισσότερων ανθρώπων.

O Bezos δεν περίμενε να συμβεί το μέλλον, αλλά δημιούργησε μια κατάσταση και σήμερα η Amazon είναι ουσιαστικά η απαρχή αυτής της αλληλουχίας γεγονότων. Ίσως ο Gandhi βρήκε τον τρόπο να μιλήσει μέσα από τα πεπραγμένα του.

«Αν δεν σ’ αρέσει κάτι στην καθημερινότητά σου, γίνε η αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο».

 

 

Είτε συμπαθείς, είτε όχι τον CEO της Amazon δεν μπορείς παρά να αναγνωρίσεις ότι πέρα από το λαμπρό μυαλό και τις επιλογές που τον έφεραν στο σημείο που είναι σήμερα, έχει και τον τρόπο να περάσει τη σοφία του. Σίγουρα κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, ωστόσο για τον Bezos η υπομονή, οι μακροπρόθεσμοι στόχοι και τα ρίσκα συνεχίζουν να αποτελούν ισχυρά θεμέλια επαγγελματικής καταξίωσης.

 



3 SHARES