Βάζεις στοίχημα πως ό,τι κάνεις για το hangover είναι λάθος;

Ρωτήσαμε έναν ειδικό για το πως θα την βγάλουμε καθαρή μετά τα πασχαλιάτικα ξίδια.

Εδώ στο Ratpack ο καθείς από εμάς αντιμετωπίζει το hangover με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Άλλοι παίρνουν παυσίπονα, άλλοι πίνουν και άλλοι δεν τρώνε απολύτως τίποτα. Τελικά ποιος έχει δίκιο;

Έτσι, αποφασίσαμε να αγγαρέψουμε τον Διδάσκoντα Φυσικής Αγωγής και Ειδικό Σύμβουλο Υγείας & Διατροφής Κωνσταντίνο Τσερώνη και να δούμε πόσο μέσα πέφτουμε στις επιλογές μας. Ή πόσο έξω.

Κωνσταντίνε. γράψε και κράξε.

Η μοναδική στιγμή που δεν τρώει ο Χρήστος Κάβουρας

«Όταν ξυπνήσω και νιώθω ότι δεν μπορώ να πάρω τα πόδια μου, απλά δεν σηκώνομαι για κανένα λόγο. Ούτε για κατούρημα αν δεν έχω περάσει 10 συνεχόμενες ώρες στο κρεβάτι. Μετά κάνα νεράκι και ο Θεός βοηθός. Χωρίς αυτό τίποτα. Παίζω με νερό μέχρι το απόγευμα προς βράδυ που θα θέλω να φάω. Για μένα δεν υπάρχει η παρακεταμόλη και  οι καφέδες. Επιλέγω άλλον πιο safe τρόπο: την Coca Cola. Τη θέλω για να μου στρώσει το στομάχι αλλά και τα νεύρα».

Χρήστο, ελπίζω να εννοείς ότι κοιμάσαι 10 συνεχόμενες ώρες και όχι ότι κάθεσαι και κοιτάς το ταβάνι βλέποντας κύκλους. Όσο περισσότερο κοιμάσαι, τόσο λιγότερο έντονο θα είναι και το hangover σου. Καλό θα ήταν όμως να παρατείνεις όσο μπορείς τον χρόνο που μεσολαβεί από την ώρα που θα καταναλώσεις το αλκοόλ μέχρι την ώρα που θα κοιμηθείς διότι όπως γνωρίζεις μια από τις πιο συχνές παρενέργειες της μέθης είναι ο έμετος και αν εμφανιστεί κατά την διάρκεια του ύπνου είναι πολύ επικίνδυνο να προκαλέσει πνιγμό.

To άφθονο νερό που πίνεις, σαφώς και σε βοηθάει να ενυδατώσεις το σώμα σου και να αναπληρώσεις τα υγρά που έχει χάσει ο οργανισμός σου εξαιτίας του αλκοόλ, αλλά η Coca Cola που ανέφερες που την θεωρείς και πιο safe, δεν είναι τόσο safe όσο νομίζεις.

Όταν πίνεις αναψυκτικά ενώ έχεις αλκοόλ στον οργανισμό σου τότε επιταχύνεται η απορρόφηση της αλκοόλης από το λεπτό έντερο με αποτέλεσμα να εκδηλώνεται γρηγορότερα η μέθη και όχι να μειώνονται οι επιπτώσεις της. Επιπρόσθετα, η καφεϊνη που περιέχει το συγκεκριμένο αναψυκτικό έχει διουρητική δράση, κάτι το οποίο θα επιδεινώσει την αφυδάτωση που έχεις υποστεί. Θα σου συνιστούσα να πίνεις ένα φυσικό χυμό πορτοκάλι ή μπανάνα, αλλιώς ισοτονικά ποτά (πλούσια σε ηλεκτρολύτες).

 

Χάπια και βλέπει η Γωγώ Φούντα

«Παίρνω ένα παυσίπονο με το που ανοίξω το μάτι και  πίνω πολύ νερό - όχι γιατί πρέπει αλλά γιατί αργοπεθαίνω.  Το πολύ-πολύ, να πιω καμιά πορτοκαλάδα γιατί ειλικρινά εκείνη την ώρα δεν πάει τίποτε κάτω. Φαγητό μετά τη δύση του ηλίου». 

Γωγώ, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις με το που ανοίξεις το μάτι μετά από μέθη, σίγουρα δεν είναι να κοιταχτείς στον καθρέφτη αλλά ούτε και να πάρεις παυσίπονο. Καλύτερα να πιεις πρώτα 3-5 ποτήρια νερό και τον χυμό πορτοκαλιού, όπου θα ενεργήσουν θετικά, διότι θα σε ενυδατώσουν και ο χυμός θα αυξήσει γρήγορα το σάκχαρο στο αίμα, θα σε εφοδιάσει με βιταμίνες και κάλιο το οποίο αποκαθιστά την ισορροπία των ηλεκτρολυτών. Βέβαια ο χυμός του πορτοκαλιού είναι αρκετά όξινος και δεν θα είναι πολύ φιλικός με το ταλαιπωρημένο σου στομάχι αλλά αν καταφέρεις να τον καταναλώσεις, θα σε ωφελήσει.

Επειδή το αλκοόλ διαστέλλει τα εγκεφαλικά αιμοφόρα αγγεία, προκαλεί πονοκέφαλο. Οπωσδήποτε, ένα αναλγητικό θα σε ανακουφίσει προσωρινά, αλλά θα σου συνιστούσα να μην πάρεις παυσίπονο με παρακεταμόλη, διότι η ταυτόχρονη επεξεργασία του αλκοόλ και της παρακεταμόλης μπορεί να οδηγήσει στην παραγωγή τοξικών ουσιών στο ήπαρ. Μάλλον θα πρέπει να σκεφτείς σοβαρά να αρχίσεις να τρως πριν την δύση του ηλίου, αν θες να αποφεύγεις τις παρενέργειες από τα παυσίπονα. Θα σου πρότεινα μαζί με τον χυμό πορτοκάλι να τρως και δύο φρυγανιές σικάλεως με μέλι ή ένα γιαούρτι με μπανάνα και φράουλες.

 

Μερακλής από τους λίγους ο Χρήστος Μπαρούνης

«Μία από τις πρώτες μου επιλογές είναι να φτιάξω έναν ελληνικό καφέ, γιατί πιστεύω ότι θα μου φτιάξει το στομάχι και θα με ξυπνήσει. Αν δεν θέλω καφέ και πεινάω, θα φάω ό,τι βρω μπροστά μου, κατά προτίμηση κάτι σε γλυκό. Έχει τύχει, όμως, να νιώθω το στομάχι μου να ζητάει φρυγανιά ή και σούπα ακόμα».

Επειδή ο οργανισμός σου θα χρειάζεται άφθονα υγρά για να αντιμετωπίσει την αφυδάτωση που του προκάλεσε ο «Βόσπορος» που ήπιες το προηγούμενο βράδυ, καλό θα ήταν ο ελληνικός καφές που θες να πιεις να συνοδεύεται από άφθονο νερό. Η κατανάλωση αλκοόλ φέρνει γνωστικές δυσκολίες στην λειτουργία του εγκεφάλου. Η καφεΐνη εξισορροπεί τα συμπτώματα αυτά αυξάνοντας την εγρήγορση, την προσοχή και την αντίληψη, αλλά όπως είπαμε και παραπάνω παίζουν παρενέργειες.

Επίσης το hangover προκαλεί υπογλυκαιμία και οι υδατάνθρακες θα βοηθήσουν αρκετά, αυξάνοντας το σάκχαρο στο αίμα και ταυτόχρονα θα ανακουφίσουν τον στόμαχό σου. Πολύ καλοί υδατάνθρακες είναι η βρώμη, το ψωμί και τα δημητριακά. Επίσης τα μήλα και οι μπανάνες περιέχουν θρεπτικά συστατικά που θα μειώσουν τον πονοκέφαλο. Ένα μήλο την ημέρα κάνει το hangover πέρα.

 Άλογο μετά από πολλά hangover ο Κώστας Χρήστου

«Έχω διαβάσει αμέτρητα γιατροσόφια. Από χλιαρές μπίρες, μέχρι μέλι και χλιαρά ντους. Το μοναδικό πράγμα που μου ισιώνει το στομάχι, είναι ζεστό κουάκερ με γάλα, μήλα, μέλι και κανέλα. Ελαττώνει πονοκέφαλο και σταματάει τις ανακατωσούρες».

Υπάρχουν όντως αμέτρητα γιατροσόφια για το hangover. Θα εστιάσω όμως στην προσωπική σου επιλογή η οποία είναι εξαιρετική. Η βρώμη (κουάκερ) περιέχει άφθονα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες του συμπλέγματος  Β, ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο και βοηθάει στην εξουδετέρωση των οξέων στο σώμα. Επίσης, αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, δίνοντάς σου μια άμεση ώθηση ενέργειας.

Το γάλα και το μήλο προσθέτουν κάλιο και νάτριο στον οργανισμό οπότε βοηθά περαιτέρω το σώμα να καταπολεμήσει το αλκοόλ. Τέλος, η κανέλα και το μέλι είναι πολύ καλές πηγές φρουκτόζης οι οποίες βοηθούν σημαντικά τον οργανισμό να διασπάσει σε αβλαβή υπο-προϊόντα το αλκοόλ που κυκλοφορεί στο αίμα μετά την μέθη. Για να έφτασες σε αυτήν την επιλογή, φαντάζομαι πως θα δοκίμασες πολλές φορές το γιατροσόφι με τις χλιαρές μπίρες αλλά δεν θα είδες αποτέλεσμα.

 

Ξεσπάει πάνω σε κριτσίνια ο Ντίνος Ρητινιώτης

«Τελευταία φορά που έπαιξα το συγκεκριμένο σπορ, πρέπει να είχαμε τρικομματική Βουλή. Προσπάθησα να το ξεπεράσω με κρύο ντους και με μια μίνι γενοκτονία από κριτσίνια, μπας και απορροφήσουν το αλκοόλ που έκανε πάρτι μέσα στο αίμα μου. Δεν είμαι σίγουρος πάντως. Παίζει και να μην είχαν ανακαλυφθεί ακόμη τα κριτσίνια».

Ντίνο, σε αυτό το σπορ καλύτερα να θεωρείσαι παλαίμαχος παρά ο αθλητής της χρονιάς. Το κρύο ντους που κάνεις, θα αφυπνίσει τον οργανισμό σου, θα ξεκουράσει και θα αναζωογονήσει το μυαλό και το σώμα σου, αλλά δεν είναι αρκετό για να αναπληρώσει τα υγρά που έχεις χάσει εξαιτίας του αλκοόλ.

Τα κριτσίνια που τρως, θα βοηθήσουν μεν το σάκχαρό σου να μείνει σε επαρκή επίπεδα και θα σου ανακουφίσει λίγο τον στομάχι αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να επαναπαυτείς μόνο σε αυτά. Όταν θες να αφυδατώσεις τον οργανισμό σου, είσαι large τύπος. Όταν πρέπει να τον ενυδατώσεις όμως, το παίζεις λιτοδίαιτος. Είσαι τυχερός όμως, διότι πριν τα κριτσίνια υπήρχαν κι άλλες τροφές που βοηθούν στο hangover και θα τις μοιραστώ μαζί σου:  φράουλες, ακτινίδια, λεμόνια, πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ, είναι τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο και βιταμίνη C.

 

Χυμώδης όσο ποτέ η Σοφία Μαυραντζά

«Όσο δεν ήμουν pescatarian, είχα βρει την «τέλεια» λύση. Ξυπνούσα, «χτυπούσα» ένα πολύ δυνατό παυσίπονο και έτρωγα ένα σουβλάκι (ή και δύο).  Δεν ξέρω τι «μαγική» συνταγή είχα ανακαλύψει, πάντως γινόμουν περδίκι. Από τότε που σταμάτησα να τρώω κρέας, ναι, υπάρχει πρόβλημα. Μόλις ξυπνήσω (σαφώς ΠΟΛΥ χάλια) παίρνω ένα παυσίπονο, πίνω 1,5 λίτρο χυμό (ανάμεικτο) και ΙΣΩΣ φάω ένα τοστ (περιέχει διπλό τυρί)».

Σοφία, απ’ ότι βλέπω όσο δεν ήσουν pescatarian ήσουν «κραιπαλάριαν». Η δική σου αντιμετώπιση του hangover ήταν πολύ ιδιαίτερη. Έπαιρνες ένα πολύ δυνατό παυσίπονο μετά από τόσο αλκοόλ που είχες βάλει γενναιόδωρα στον οργανισμό σου και μετά τον κερνούσες και μια γερή δόση λιπαρών, νομίζοντας ότι έτσι θα γιατρευόσουν. Τα έκανες λίγο ανάποδα βασικά, αλλά ποτέ δεν είναι αργά να το διορθώσεις.

Η κατανάλωση λιπαρών τροφών, βοηθά μόνο πριν εφοδιάσεις με αλκοόλ τον οργανισμό σου και όχι μετά. Αν τις καταναλώνεις μετά, δεν βοηθάς τον οργανισμό σου να το απορροφήσει, αλλά ούτε και να το μεταβολίσει ταχύτερα. Το αλκοόλ διαταράσσει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και του εντέρου και παρόλο που ανακουφίζεις το αίσθημα της πείνας και παίρνεις ενέργεια για να καταπολεμήσεις την κόπωση, είναι πολύ πιθανό να σου προκαλέσει γαστρεντερικές διαταραχές.

Μπορεί να σταμάτησες να τρως κρέας, αλλά τα παυσίπονα τα θεωρείς τον καλύτερό σου σύμμαχο ενάντια στο hangover. Θα σου πρότεινα να τα αντικαταστήσεις κι αυτά με φρούτα όπως αυτά που είπαμε παραπάνω, ώστε να αναπληρώνεις τις απώλειες μαγνησίου και άλλων ηλεκτρολυτών. Μαζί με το 1,5 λίτρο χυμό που πίνεις (ελπίζω να εννοείς φρέσκο ανάμεικτο) μπορείς να προσθέσεις και 2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης με μέλι (δεν περιέχει διπλό τυρί), τα οποία θα βοηθήσουν τον οργανισμό σου να διασπάσει το αλκοόλ που κυκλοφορεί στο αίμα.

Κακή σφολιάτα την κακή στιγμη ο Γιώργος Πολυμενέας

«Να πω την αλήθεια δεν την πολύ παλεύω πια με την ταλαιπωρία του hangover. Ωστόσο όταν μου τύχει, κάνω τα εξής τρία: Ένα depon για αρχή, νερό μπόλικο όλη την ημέρα και κάτι σε ψωμοείδες ή/και αλμυρό σφολιατοειδές για να νιώσω το στομάχι μου να στρώνει. Θα πάω όμως συντηρητικά. Με κάνα τόστ, κρουσάν βουτήρου και άντε καμιά τυρόπιτα. Ως εκεί».

Γιώργο, να σου πω την αλήθεια, ούτε ο οργανισμός σου  την παλεύει με αυτά που του δίνεις, αλλά δεν στο λέει μάλλον. Παυσίπονο με κρουασάν βουτύρου και τυρόπιτες; Πάλι καλά που το πας συντηρητικά. Τουλάχιστον πίνεις άφθονο νερό, οπότε το σώζεις λίγο.

Αν θες να διώχνεις τις παρενέργειες του hangover εύκολα και ανώδυνα, καλό θα ήταν να ξεχάσεις τα σφολιατοειδή και να το ρίξεις στις σούπες, οι οποίες σε βοηθούν να παραμείνεις ενυδατωμένος. Είναι πολύ καλή πηγή νατρίου και καλίου και πολύ εύκολες στην χώνεψη.

Αν όμως δεν είσαι φαν, σου έχω κι άλλη λύση. Μπορείς να πιεις ένα τσάι μέντας και δυόσμου, το οποίο βοηθά στην ανακούφιση του πεπτικού συστήματος από διάφορες ενοχλήσεις στο στομάχι και επιταχύνει την διαδικασία της αποτοξίνωσης. Σε συνδυασμό πάντα με υδατάνθρακες όπως το ψωμί ολικής άλεσης, που αποτελεί μεγάλη πηγή βιταμινών Β και έχει τα απαραίτητα λιπαρά οξέα που απαιτούνται για την καλή λειτουργία του ήπατος. Φυσικά δεν θα το φας σκέτο, θα προσθέσεις την μαγική αυτή τροφή που έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να την λέω σε όλους, το μέλι. Δικαιολογημένα θεωρείται μαγική τροφή, διότι είναι γεμάτο με κάλιο και αντιοξειδωτικά, που καταπολεμούν τις τοξίνες που έβαζες μετά χαράς το προηγούμενο βράδυ στον οργανισμό σου, καθώς και φρουκτόζη που θα αντικαταστήσει τα σάκχαρα που χάνονται από την κατανάλωση του αλκοόλ.

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης